ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΩΝ


John Dewey
Ένα γραμμάριο εμπειρίας είναι καλύτερο από ένα τόνο θεωρίας, απλώς γιατί κάθε θεωρία μόνο στην εμπειρία ζωογονείται κι αποκτά σημασία, όταν επιδέχεται έλεγχο.

Κάθε εμπειρία πρέπει να προετοιμάζει ένα άτομο να δεχτεί μεταγενέστερες εμπειρίες βαθύτερης και περισσότερο ευρείας ουσίας. Αυτό ακριβώς είναι το νόημα της ανάπτυξης, συνέχειας, αναπροσαρμογής της εμπειρίας.

Το σχολείο για να μπορέσει να διευκολύνει το παιδί να ενταχθεί ομαλά στην κοινωνία, να προσαρμοστεί σ’ αυτή και να συμβάλει στη βελτίωσή της, πρέπει να μετατραπεί το ίδιο σε μικρογραφία κοινότητας, σε εμβρυακή κοινωνία.

Το σφάλμα και η αποτυχία είναι σημαντικά μέρη του φαινομένου της μάθησης.  Μόνο που δεν επιτρέπεται να οδηγούν στο ντρόπιασμα αυτού που προσπαθεί.

Η λογική σκέψη είναι μια ευφυής και δημιουργική πράξη, μια τελολογική λειτουργία, που προσδιορίζεται από το είδος του προβλήματος και τη συνειδητή προσπάθεια για λογική εξέταση ιδεών και διατύπωση συμπερασμάτων.